Szkolenie telemarketing

Czy szkolenia są ważne? Każda firma powinna posiadać własną komórkę odpowiadającą za szkolenia nowych pracowników. Dlaczego jest to tak istotne? Szczególnie w handlu rotacja pracowników jest na wysokim poziomie, gdyż wielu nowych pracowników przekonuje się, że handel to nie swobodna rozmowa o wszystkim i nieśmiała propozycja zakupu, a ciężka praca, której celem jest zakończenie każdej rozmowy sprzedażą. Aby dany pracownik mógł opanować tę sztukę, potrzebne są profesjonalne szkolenia. Własna komórka szkoleniowa pozwala tanio przeprowadzać szkolenie telemarketing wymaganej liczby nowych konsultantów bez potrzeby angażowania firma zewnętrznych. Bardzo często nowy pracownik rezygnuje już po odbytym szkoleniu, gdyż jego wyobrażenie co do pracy jako sprzedawcy było inne niż wymagania przed nim stawiane w rzeczywistości.
Każda rozmowa handlowa jest tak naprawdę scenariuszem rozmowy, nazywanym bardzo często standardem obsługi klienta. Standard obsługi to sposób zadawania pytań, ich treść, a także sposób radzenia sobie z obiekcjami klientów.