Pedagogika
Pedagogika wczesnoszkolna
(z językiem Norweskim, Duńskim, Niemiecki lub Angielskim)
Kierunek kształcenia
(3 letnie studia I stopnia niestacjonarne)
lub
(roczne studia podyplomowe)
Specjalizacje:
– Zintegrowana edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
– Edukacja, rewalidacja i terapia osób ze spektrum autyzmu
– Oligofrenopedagogika z integracją sensoryczną
– Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne
– Terapia pedagogiczna
Osoby, które ukończyły kierunek Pedagogika mają możliwość pracy w placówkach oświatowo-wychowawczych takich jak szkoły, przedszkola; poradniach specjalistycznych, zakładach pracy, służbie zdrowia, wymiarze sprawiedliwości, instytucjach profilaktyki społecznej a także w szkolnictwie, po ukończeniu specjalności nauczycielskiej.
Studia praktycznie przygotowujące do pracy w zawodzie w Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii lub Wlk. Brytanii.
Studia w systemie 40% on-line z językiem do C1-C2 oraz 1 zjazd w miesiącu w Warszawie w systemie zaocznym w sobotę-niedzielę.
Przedmioty na studiach z pedagogiki w ramach zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
Liczba punktów ECTS |
|
1. |
Sylwetka rozwojowa dziecka. |
10 |
– |
5 |
|
2. |
Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka. |
– |
10 |
5 |
|
3. |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. |
10 |
– |
5 |
|
4. |
Problemy adaptacji i dojrzałości instytucjonalnej dziecka. |
10 |
– |
4 |
|
5. |
Metodyka pracy opiekuńczo – wychowawczej. |
10 |
– |
5 |
|
6. |
Metodyka pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
10 |
– |
4 |
|
7. |
BHP i ochrona zdrowia dziecka. |
– |
10 |
4 |
|
8. |
Dydaktyka ogólna. |
30 |
– |
7 |
|
9. |
Współczesne koncepcje edukacji małego dziecka. |
10 |
– |
4 |
|
10. |
Metodyka edukacji językowej dziecka. |
– |
10 |
4 |
|
11. |
Metodyka edukacji matematycznej dziecka. |
– |
10 |
4 |
|
12. |
Metodyka edukacji przyrodniczej dziecka. |
– |
10 |
4 |
|
13. |
Metodyka edukacji plastycznej i technicznej dziecka. |
– |
10 |
3 |
|
14. |
Metodyka edukacji muzycznej i artystycznej dziecka. |
– |
10 |
3 |
|
15. |
Metodyka wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej dziecka. |
– |
10 |
3 |
|
16. |
Trudności w uczeniu się. |
– |
10 |
2 |
|
17. |
Strategie pracy nauczyciela. |
– |
10 |
2 |
|
18. |
Praktyka. |
– |
60 |
12 |
|
19. |
Techniki informatyczne w pracy nauczyciela. |
– |
10 |
4 |
|
20. |
Emisja głosu. |
– |
10 |
4 |
|
21. |
Podstawy prawa oświatowego. |
5 |
– |
2 |
|
Razem |
95 |
180 |
90 |
Przedmioty na studiach z pedagogiki w ramach edukacji, rewalidacji i terapii osób ze spektrum autyzmu
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
Liczba punktów ECTS |
Podstawy psychologii klinicznej i rozwojowej dziecka. |
25 |
0 |
5 |
Elementy pedagogiki specjalnej. |
10 |
15 |
6 |
Etiologia i specyfika rozwojowa zaburzeń ze spektrum autyzmu. |
25 |
0 |
5 |
Formy pomocy dla osób ze spektrum autyzmu na rożnym etapie kształcenia. |
10 |
15 |
6 |
Wybrane zagadnienia z fizjologii i patologii układu nerwowego. |
10 |
15 |
5 |
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu. |
10 |
0 |
3 |
Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno-motoryczna. |
10 |
15 |
6 |
Diagnoza Autyzmu, Zespołu Aspergera i innych całościowych zaburzeń rozwoju. |
10 |
10 |
5 |
Kształtowanie mowy i języka u dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu. |
0 |
10 |
3 |
Metodyka terapii uczniów ze spektrum autyzmu. |
0 |
25 |
6 |
Metodyka rewalidacji ucznia ze spektrum autyzmu. |
0 |
25 |
6 |
Metody terapii dzieci ze spektrum autyzmu. |
0 |
20 |
4 |
Metody komunikacji alternatywnej w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu. |
10 |
15 |
5 |
Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji. |
10 |
15 |
6 |
Współpraca z rodziną ucznia ze spektrum autyzmu. |
20 |
0 |
4 |
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, planowanie procesu terapeutycznego. |
5 |
15 |
4 |
Praktyka. |
– |
120 |
8 |
Egzamin końcowy. |
– |
– |
3 |
Razem: |
155 |
195 |
90 |
Przedmioty na studiach z pedagogiki w ramach oligofrenopedagogiki z integracją sensoryczną
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
Liczba punktów ECTS |
1. |
Psychologia kliniczna |
20 |
10 |
7 |
2. |
Pedagogika specjalna |
20 |
20 |
8 |
3. |
Psychologia rozwojowa |
20 |
10 |
5 |
4. |
Metodyka nauczania i wychowania |
10 |
20 |
5 |
5. |
Oligofrenopedagogika |
10 |
20 |
7 |
6. |
Prawo rodzinne i opiekuńcze |
15 |
– |
3 |
7. |
Logopedia |
15 |
– |
3 |
8. |
Metodyka kształcenia osób niepełnosprawnych umysłowo |
10 |
20 |
6 |
9. |
Praca z dzieckiem autystycznym |
– |
10 |
3 |
10. |
Psychologia ogólna i neuroanatomia |
15 |
– |
3 |
11. |
Terapie neurorozwojowe i wspomagające |
– |
15 |
2 |
12. |
Prawne podstawy edukacji i rewalidacji osób niepełnosprawnych umysłowo |
15 |
– |
2 |
13. |
Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej |
20 |
– |
5 |
14. |
Metodyka zajęć korekcyjno -kompensacyjnych |
10 |
20 |
6 |
15. |
Neuropsychologia |
10 |
– |
5 |
16. |
Seminarium dyplomowe |
– |
15 |
6 |
17. |
Praktyki terapeutyczne |
– |
120 |
8 |
18. |
Logopedyczny aspekt terapii integracji sensorycznej |
15 |
10 |
3 |
19. |
Diagnoza i terapia integracji sensorycznej |
10 |
20 |
5 |
20. |
Razem |
215 |
190 |
92 |
Przedmioty na studiach z pedagogiki w ramach przygotowania psychologiczno-pedagogicznego
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
Liczba punktów ECTS |
1. |
Podstawowe pojęcia psychologii. |
10 |
– |
3 |
2. |
Psychologia rozwoju i osobowości. |
10 10 |
– |
3 |
3. |
Pedagogika szkolna. |
10 |
– |
2 |
4. |
Teoretyczne podstawy wychowania i opieki. |
10 |
– |
3 |
5. |
Kompetencje współczesnego nauczyciela. |
10 |
– |
2 |
6. |
Zaburzenia rozwoju i zachowania uczniów. |
10 |
– |
2 |
7. |
Techniki poznawania uczniów. |
– |
10 |
2 |
8. |
Współczesne problemy pedeutologii. |
– |
10 |
2 |
9. |
Projektowanie procesów edukacyjnych. |
– |
10 |
2 |
10. |
Profilaktyka w szkole. |
10 |
– |
2 |
11. |
Sylwetka rozwojowa uczniów na poszczególnych etapach edukacyjnych. |
10 |
– |
3 |
12. |
Formy aktywności dzieci i młodzieży. |
– |
10 |
2 |
13. |
Praca z rodzicami. |
– |
10 |
2 |
14. |
Progi adaptacji instytucjonalnej. |
10 |
– |
2 |
15. |
Praca opiekuńczo – wychowawcza na poszczególnych etapach kształcenia. |
10 |
– |
3 |
16. |
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe |
– |
10 |
2 |
17. |
BHP i ochrona zdrowia dziecka. |
– |
5 |
1 |
18. |
Praktyka – moduł przygotowania psychologiczno – pedagogicznego. |
– |
30 |
6 |
19. |
Podstawy dydaktyki ogólnej. |
30 |
– |
7 |
20. |
Metodyka przedmiotowa |
15 |
45 |
10 |
21. |
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i uczniem zdolnym. |
– |
15 |
3 |
21. |
Strategie uczenia się i pracy z uczniem na różnych etapach edukacyjnych. |
– |
15 |
3 |
23. |
Praktyka – moduł przygotowania dydaktycznego. |
– |
120 |
12 |
24. |
Technologia informacyjna w pracy nauczyciela. |
– |
10 |
2 |
25. |
Emisja głosu. |
– |
10 |
2 |
26. |
Podstawy prawa oświatowego. |
5 |
– |
1 |
27. |
Egzamin końcowy. |
– |
5 |
6 |
Razem |
150 |
315 |
90 |
Przedmioty na studiach z pedagogiki w ramach terapii pedagogicznej
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
Liczba punktów ECTS |
1. |
Diagnoza i terapia specyficznych trudności w uczeniu się. |
3 |
12 |
4 |
2. |
Elementy pedagogiki specjalnej. |
10 |
– |
3 |
3. |
Komunikacja interpersonalna i jej zaburzenia. |
– |
15 |
3 |
4. |
Logopedyczny aspekt terapii integracji sensorycznej. |
10 |
– |
3 |
5. |
Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dzieckiem wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej- organizacja procesu terapeutycznego. |
3 |
12 |
4 |
6. |
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego. |
10 |
20 |
3 |
7. |
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
|
7 |
43 |
5 |
8. |
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
|
7 |
23 |
3 |
9. |
Metodyka zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego
|
5 |
15 |
2 |
10. |
Organizacja procesu terapeutycznego. |
5 |
20 |
2 |
11. |
Praktyka indywidualna. |
– |
120 |
4 |
12. |
Prawne podstawy edukacji i rewalidacji osób. |
15 |
– |
2 |
13. |
Problemy rozwoju i samorealizacji człowieka. |
10 |
20 |
3 |
14. |
Projekt dyplomowy. |
– |
10 |
2 |
15. |
Specjalne potrzeby edukacyjne- rozpoznawanie, pomoc. |
3 |
12 |
3 |
16. |
Stymulacja rozwoju umysłowego uczniów. |
– |
15 |
3 |
17. |
Wybrane problemy diagnostyczne
|
3 |
12 |
3 |
18. |
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy. |
20 |
10 |
3 |
19. |
Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania początkowego. |
10 |
5 |
2 |
20. |
Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, wychowawczej i klinicznej. |
20 |
20 |
3 |
Razem: |
141 |
384 |
60 |
CENNIK STUDIÓW:
Rok I Semestr I – 3090 PLN / 6900 NOK (2000 NOK/msc)
Na cenę składa się 72 godzin języka obcego (Norweskiego, Duńskiego, Niemieckiego lub Angielskiego) na poziomie A1, 33 godziny e-learning i 78 godzin pozostałych godzin specjalizacyjnych.
Rok I Semestr II – 3820 PLN / 8600 NOK (2500 NOK/msc)
Na cenę składa się 72 godzin języka obcego (Norweskiego, Duńskiego, Niemieckiego lub Angielskiego) na poziomie A2, 33 godziny e-learning i 151 pozostałych godzin specjalizacyjnych.
—–
Rok II Semestr III – 3990 PLN / 8900 NOK (3000 NOK/msc)
Na cenę składa się 72 godzin języka obcego (Norweskiego, Duńskiego, Niemieckiego lub Angielskiego) na poziomie B1, 33 godziny e-learning i 143 pozostałych godzin specjalizacyjnych.
Rok II Semestr IV – 4450 PLN / 9900 NOK (3000 NOK/msc)
Na cenę składa się 72 godzin języka obcego (Norweskiego, Duńskiego, Niemieckiego lub Angielskiego) na poziomi B2, 33 godziny e-learning i 143 pozostałych godzin specjalizacyjnych.
—
Rok III Semestr V – 4550 PLN / 10200 NOK (3500 NOK/msc)
Na cenę składa się 72 godzin języka obcego (Norweskiego, Duńskiego, Niemieckiego lub Angielskiego) na poziomie C1, 33 godziny e-learning i 140 pozostałych godzin specjalizacyjnych.
Rok III Semestr VI – 4700 PLN / 10500 NOK (4000 NOK/msc)
Na cenę składa się 72 godzin języka obcego (Norweskiego, Duńskiego, Niemieckiego lub Angielskiego) na poziomie C2, 33 godziny e-learning i 140 pozostałych godzin specjalizacyjnych.
Osoby posiadające certyfikaty językowe wydane w Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii lub Wlk. Brytanii lub dyplom RePoland poświadczający znajomość języka obcego na danym poziomie uczęszczają na zajęcia językowe z wyższego poziomu.
Zapytaj o szczegóły studiów i zapisu:
+48 608 355 003